چطور از روی پیامک متوجه دروغ گفتن افراد شویم؟!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 3 ارديبهشت 1394
بازدید : 557
نویسنده : reza

دروغ-شناسی,lie,دروغ-ممنوع

مچ گیری دروغ گفتن افراد

وقتی آدم دروغ گویی رو به روی تان نشسته باشد ، راحت می توانید مچش را بگیرید. اما وای به موقعی طرف مقابل مشغول ردوبدل کردن پیغام و پسغام باشید و احساس کنید یک جای کار می لنگد. این جور مواقع تشخیص دروغ گو بودن فرد کمی سخت می شود ، اما خبر خوب این است که تشخیص دادن این مسئله غیرممکن نیست ! کافی است ترفندهایی را که به شما یاد می دهیم ، به کار بگیرید و حواس تان را به علائم و نشانه هایی که در ادامه می گوییم جمع کنید تا متوجه شوید بدون برخورد نزدیک هم می شود ، دست دروغ گوها را رو کرد.

چقدر طول می کشد تا اس ام اس را جواب دهد

هر کسی معمولاً جنس رابطه اش با دیگران را می شناسد و می داند که مثلاً اگر به فلانی پیامک بدهد ، نهایتاً تا 10 دقیقه دیگر جواب خواهد داد. ماجرا وقتی بودار می شود که این مدت زمان بیشتر از حد معمول طول بکشد. بر اساس یکی از تحقیقات صورت گرفته ، مشخص شده دروغ گوها موقع پیامک بازی معمولاً ده درصد زمان بیشتری نسبت به زمان معمول پاسخگویی شان نیاز دارند. دلیلش هم خیلی ساده است؛ آنها باید ذهن خودشان را جمع و جور کنند تا دروغی بگویند که قابل باور باشد. این مسئله به خصوص وقتی مشغول چت کردن با کسی هستید و دارید به سرعت جواب همدیگر را می دهید بیشتر به چشم می خورد. اگر طرف مقابل شما در مقابل سوال ساده ای که پرسیدید، یک دفعه سکوت پیشه کرد، زنگ خطر را به صدا در بیاورید. این وسط فقط یک نکته را به خاطر داشته باشید: این نشانه همیشه هم دلیل دروغ گویی افراد نیست، گاهی اوقات آدم ها این زمان را زیادی کش می دهند، چون برایشان مهم هستید  و می خواهند بهترین جواب ممکن را به شما بدهند.

اگر جواب پیامک پیچیده بود!

گاهی اوقات شما یک سوال ساده می پرسید اما یک جواب فلسفی دریافت می کنید. مثلاً ممکن است از دوستتان بپرسید (دیروز ناهار چی خوردی؟) بعد به جای دریافت یک جواب ساده، دوصفحه متن درباره ماهیت غذا، چگونگی تغییر ذائقه یا سوال (تو چه غذایی را بیشتر دوست داری؟)

تحویل بگیرید. یادتان باشد اگر دوستتان معمولاً آدم پیچیده ای نیست، این پیچیدگی ناگهانی کمی تا قسمتی عجیب است! نوع دیگر این پیچیدگی در بیان جزئیات دیده می شود. مثلا! ممکن است به یک دوست صمیمی دیگر بگویید دیشب جایی نرفتی؟ و بعد او یک دفعه شروع کند به توضیح دادن اینکه جایی نرفته، فلان ساعت فلان کار را کرده، بعد ظرف ها را شسته، بعد بشقاب ها را خشک کرده، بعد آنها را توی کابینت چیده و غیره! اگر او معمولاً به توضیح جزئیات علاقه ای ندارد، احتمالاً دارد سعی میکند چیزی را از شما پنهان کند. و اتفاقاتی را که نیفتاده اند، برای شما باورپذیر کند.

به سادگی گول نخورید

راستش گول خوردن همیشه آسان تر از دقت کردن است، اما شما یاد بگیرید که زرنگ کار خودتان باشید و به جزئیات توجه کنید، مثلاً در حالت عادی ممکن است از طرف مقابلتان پرسیده باشید فلان همکارش را دیده یا نه. او در جواب خیلی سریع می گوید (نه، راستی دیروز رفتی خرید؟) اگر آدم ساده ای باشید، سریع گول می خورید و در تله موضوع جدید می افتید، اما تمام تلاش ما این است که شما دقت بیشتری به کار ببرید.

وقتی مسئله ای مهم مطرح می شود، جواب های سریع و کوتاه و عوض کردن ناگهانی موضوع، وسیله ای برای طفره رفتن دوست یا همسرتان است. این اتفاق معمولا! موقع ردوبدل کردن پیامک، راحت تر افراد را گول میزند.

رفتن های ناگهانی در هنگام اس ام اس بازی

بیشتر شبیه سناریو است! مشغول ردوبدل کردن پیامک هستید، بعد بحث میرسد به یک موضوع یا سوال مهم. طرف مقابل در حالی که تا قبلش خوش و خرم جواب می داده، اعلام می کند که صدایش می زنند یا کاری برایش پیش آمده است، البته ممکن است که واقعاً کاری برایش پیش آمده باشد، منتها احتمالش خیلی کم است! آدم ها معمولاً وقتی احساس می کنند مُچشان گرفته شده و یک شوال دیگر ممکن است آنها را توی تله بیندازد، یا خوابشان می آید یا ناگهان به سوپرمن تبدیل می شوند و باید برای نجات شهر راهی شوند. در این وضعیت لبخند بزنید و نکته ماجرا را بگیرید. در همین مقال می گنجد غیب زدن های ناگهانی و جواب ندادن های ناگهانی تر!

روی تاکیدها حساس باشید

فرض کنید به عنوان یک خانم یا آقا قرار بوده دیشب با یکی از دوستان تان بیرون بروید، بعد این شخص اعلام می کند که برایش کاری پیش آمده و با کلی عذر خواهی قرار را کنسل می کند. امروز شما می پرسید آیا مشکل دیشب او حل شده یا نه. بعد طرف یک داستانی می بافد و در این داستان هر کدام از این عبارت ها را چند بار تکرار می کند: (واقعاً)، (خیلی) و (حتماً). مثلاً می گوید (واقعاً واقعاً نمی توانستم بیایم.) اگر در حالت عادی او آدمی تاکیدی نیست، نسبت به این تاکیدها حساس باشید، چون احتمالاً دارد تمام تلاشش را می کند که باورش کنید. همچنین است استفاده از جملاتی مثل (اگر بخوام صادق باشم…)،(منظورم اینه که…)،(نمی خوام بد برداشت کنی…) طفره رفتن و تاکید کردن از یک جنس هستند، قضیه بودار است!

شاید مطمئن نیستم!

(دیشب چه ساعتی برگشتی خونه؟) این سوال سر راه شماست که قاعدتاً باید یک جواب صریح داشته باشید، اما اگر جملاتی از قبیل (مطمئن نیستم، ولی فکر کنم 10 بود) یا (شاید طرف های 11 بود) را دریافت کردید، بگذارید شک کمی شما را بردارد! خب، بالاخره مطمئنی یا نیستی؟ شاید یا حتماً؟ بین آنها خیلی فرق است! از شاید و اما و اگر، سرسری رد نشوید.

من را حذف می کند؟

آدم های دروغ گو معمولاً شهامت به کار بردن ضمیر (من) را ندارند. آنها سعی می کنند خودشان، دروغشان و اشتباهات شان را پشت دیگران قایم کنند. مثلاً به جای اینکه بگویند دیشب دنبال دوستم رفتم و برای خرید بیرون رفتیم، می گویند (دوستم دنبالم آمد و مجبورم کرد برای خرید بیرون برویم.) وقتی متوجه شدید رد پای (من) از توی پیامک ها پاک شده و پای بقیه به صفحه موبایل یا کامپیوترتان باز شده است شک کنید.

آدم های دروغ گو معمولاً شهامت به کار بردن ضمیر (من) را ندارند. آنها سعی می کنند خودشان، دروغشان و اشتباهات شان را پشت دیگران قایم کنند. مثلاً به جای اینکه بگویند دیشب دنبال دوستم رفتم و برای خرید بیرون رفتیم، می گویند (دوستم دنبالم آمد و مجبورم کرد برای خرید بیرون برویم.)

منبع » چطور از روی پیامک متوجه دروغ گفتن افراد شویم؟!





:: برچسب‌ها: چگونه دروغ پیامکی را تشخیص دهیم,تشخیص صحت پیام دریافتی,دروغ سنجی اس ام اس,روش شناخت دروغ پیامکی,چطور متوجه دروغ اس ام اس شویم,دروغ سنج قوی پیامکی,پاک کردن پیام های دروغ,اس ام اس های دروغ دوست پسر,اس ام اس های دروغ دوست دختر,چگونه دروغ را از روی متن نوشتاری تشخیص دهیم ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بزرگترین پرتال سرگرمی تفریحی .:theft:.عـکس|عاشق




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 113
بازدید دیروز : 169
بازدید هفته : 295
بازدید ماه : 282
بازدید کل : 71460
تعداد مطالب : 30
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

مشاهده و دریافت کد
Future Google PR for theft.loxblog.com - 3.40

RSS

Powered By
loxblog.Com